همشهری آنلاین: رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول گفت: اقتصاد ایران دوره سخت را پشت سر گذاشته و به دوره ثبات اقتصادی رسیده است.

مسعود احمد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: صندوق بین المللی پول مجموعه از 188 کشوری است که ایران یکی از اعضای مهم آن محسوب می‌شود که اخیرا گزارشی از وضع اقتصادی ایران تدوین و در مجمع عمومی صندوق بین‌المللی پول بحث شده است.

وی گفت: گزارش روی وب سایت صندوق بین‌المللی پول منتشر شده است.

مسعود احمد افزود : بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این گزارش را می خوانند و می توانند دیدگاه بهتری به اقتصاد ایران داشته باشند و می توانند با چالش هایی که ایران با آن مواجه است، آشنا شوند.

وی گفت : فعالان و سرمایه گذاران می‌توانند درباره موفقیت های اقتصادی ایران یک نگاه هم به دست آورند.

مسعود احمد افزود : محدودیت‌های تجاری که اعمال شده بود تبعاتی برای اقتصاد ایران و تجارت داشته است و هر محدودیتی باعث کندی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها تاثیری بر اقتصاد ایران داشته است ، گفت: در گزارش اخیر صندوق بین المللی پول به تاثیر این تحریم ها اشاره شده است.

نماینده صندوق بین المللی پول اظهار داشت : هر چند این محدودیت ها مشکلاتی برای اقتصاد ایران بوجود آورده اما عوامل دیگری نیز باعث کندی رشد اقتصاد ایران تا سال 2011 شده است.

مسعود احمد گفت: ترکیبی از عوامل باعث نوعی انقباض در اقتصاد ایران شده است که اخیرا با کم شدن محدودیت ها و سیاست های دولت جدید نوعی تغییر رویه را شاهد هستیم.

وی به پیشرفت‌های اقتصادی ایران با توجه به سیاست‌های اخیر دولت اشاره کرد و افزود : کمتر شدن محدودیت ها

و چشم انداز پیش روی اقتصاد ایران این تصویر را به ما می‌دهد که ایران می‌تواند از پناسیل بالقوه اقتصادی خود دفاع کند.

وی گفت: اقتصاد ایران برای یک مدت خیلی طولانی اقتصاد قوی بوده و تنوع خیلی خوبی در آن وجود داشته است.

مسعود احمد به تنوع زیاد در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:

رویکرد سیاست های دولت جدید هم تثبیت اقتصادی ، کاهش تورم و بهبود فضای کسب و کار با حضور بخش خصوصی و کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد بازار است.

وی افزود: نیاز است که نوعی آزاد سازی قیمت و یکسان سازی نرخ ارز در ایران صورت گیرد.

مسعود احمد گفت: برای بهبود وضع اقتصادی ایران نیاز است از همکاری بخش‌های بین المللی ارتباطات و شبکه های جاری استفاده شود.

کد خبر 268035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha